+46 (0)70-328 8214 [email protected]

Inspirerande
litteratur

Sida upp och sida ner med nya möjligheter

Det tar bara 66 dagar att förändra ett beteende och det bästa är att du kan börja redan idag! 

 

Om boken ”Healthy Happy Living”  

Det tar bara 66 dagar att förändra ett beteende och det bästa är att du kan börja redan idag!   

Är du en av dem som lever ett aktivt liv med högt tempo? Vill du egentligen leva mer hälsosamt, men vet inte riktigt var du ska börja? Då är det här boken för dig! Här får du handfasta råd och tips för hur du ska komma igång. Metoden bygger på ett tioveckorsprogram där du fokuserar på fyra delar av ditt liv, en del i taget:  

  • mindfulness
  • mat
  • motion
  • målsättningar   

Förändringarna är inte alltför stora. De handlar främst om att lägga till nya goda vanor. Efter tio veckor kommer du att uppleva stora förändringar i ditt liv: mindre stress, bättre hälsa, bättre självkänsla och högre självtillit. Med hjälp av hälsosamma vanor och verktyg i form av övningar och recept bygger du en ny, stabil grund att stå på. 

Livet är ett äventyr här har du nycklarna som gör dig stark, harmonisk och ger kroppen all näring den behöver. Och du kan enkelt dela med dig av alla goda vanor till dem du bryr dig om. Lär dig att leva livet och njuta fullt ut av allt vackert och fantastiskt som finns runtomkring dig!  

Beställ boken  klicka här!

  

  Skapa din egen ”vision-board”  

”Först verkar drömmar omöjliga, sen osannolika och sen oundvikliga.”
– Christpher Reeve 

Redo att möta framtiden? Nu är det dags för dig att skapa din egen vision board,  alltså visionen om ditt liv. Börja med att reflektera över hur livet ser ut idag genom att tänka igenom följande frågeställningar: 

– Vad har jag för relation till mig själv? Hur talar jag till mig själv och ser på mig själv? Tillämpar jag self-compassion, dvs är jag snäll och förlåtande mot mig själv? 

– Vad har jag för relation till andra människor? Hur är mina relationer till familj, vänner och kollegor? Vilka betyder mycket för mig och vill jag kanske spendera mer tid med några av dessa människor framöver? 

 – Vad har jag för relation till min vardag? Hur känner jag när jag vaknar på morgonen? Trivs jag med min vardag och det jag sysslar med eller är det något jag vill ändra på? I så fall vad?  

– Vad har jag för relation till min framtid? Hur ser jag på framtiden? Har jag några långsiktiga mål som jag resan nu bör börja arbeta för att nå? 

Tänk igenom dessa frågor noga och väl och börja sedan skapa en vision med tydliga målsättningar om hur du vill att livet ska se ut om ett ett halvår eller ett år. När du har en tydlig bild över hur du vill att livet ska vara, tar du fram ett papper (A3) och färgpennor och delar in pappret i fyra delar och skriver i varje ruta en av frågorna som rubrik, rita eller klistra in bilder på hur du vill att livet ska se ut framåt inom varje område. Vill du hellre arbeta digitalt, kan du göra din vision board i power point eller key note – gör det som är enklast och tilltalar dig bäst. 

När du bygger en vision är det viktigt att du har rätt förväntningar. Du vill ju ändå i slutändan kunna känna att du lyckas göra de förändringar du önskar och då är det bra att ha målsättningarna som är rimliga och äkta från början.  

Du bestämmer över ditt liv och det är du som vet vad som är viktigt för dig.  

Lycka till nu!

 

 

 

 

 

 

Rekommenderat

Missa inte det här!

Innehåll

Inspirerande webinars för ditt företagHealthy Happy Life by Annika

Nyheter: Retreats i Sverige i höst - Healthy Happy Life by Annika

Köp ett signerat ex av boken: Healthy Happy Living - Adlibris

Rådgivning livsstilsförändring:  Skaffa dig en personlig rådgivare för en ny hållbar livsstil  med enkla verktygHealthy Happy Life by Annika